Distriktskongress -19

Göteborgsområdet genomförde i helgen sin distriktskongress 2019.
Anton César, ordförande i Alingsås arbetarekommun inledde och hälsade välkommen till Alingsås. Efter det fick Patrik Karlsson, avgående ordförande för partidistriktet, möjlighet att säga några ord och försöka sammanfatta över 30 års engagemang, samt öppna distriktskongressen.

92 ombud från hela distriktet var på plats för att bland annat fastställa verksamhetsberättelse, motionsbehandling och val av ny distriktsstyrelse. Flera gäster var också på plats. Evin Incir, plats 5 på Socialdemokraternas lista till Europaparlamentet, pratade engagerat om hur viktigt det kommande valet är och vår egen kandidat Melisa Nilsson, plats 27, fick möjlighet att presentera sig.

Partisekreterare Lena Rådström Baastad framförde en hälsning från partistyrelsen och Mille Andersson, trubadur, sjöng och spelade.

Val av distriktsuppdrag.

En enhällig distriktskongress valde Aylin Fazelian, riksdagsledamot från Mölndal, till ny distriktsordförande. Övriga styrelseledamöter valdes Jim Aleberg, Tomas Angervik, Maria Brauer, Eva Carlsson, Anton César, Margit Hvid, Renée Norgren Jeryd, Joakim Järrebring, Daniel Kristoffersson, Rikard Larsson, Patrik Linde, Janette Olsson, Erika Sjöblom och Maria Steen.

Avgående ledamöter avtackades, bland annat så lämnade Bernt Lundborg, Kungälv, valberedningen, och Patrik lämnade som ordförande. Patrik fick dessutom Tage Erlanders hedersmedalj. Det blev en känslomässig avslutning.

Tack för en fin dag, alla ombud, inbjudna, gäster, styrelsen och personal ?