Här är kandidaterna som vill företräda dig på partikongressen!

Här kan du läsa om kandidater samt hitta information om ombudsvalet

I november är det dags för partikongress, Socialdemokraternas 41e ordinarie partikongress i ordningen.  Valet sker digitalt mellan den 7/6 – 20/6. För att rösta behöver du vara betalande medlem senast den 21 maj.

Det är du som medlem i Socialdemokraterna Göteborgsområdet som bestämmer vem du vill se som din representant på partikongressen genom att rösta på de kandidater du känner kan företräda dig allra bäst. Göteborgsområdets partidistrikt har att utse 9 ombud.

Omröstning

För att rösta loggar du in på https://socialdemokraterna.easyvote.se/

Ombudsröstningen sker enbart digitalt och under tiden måndag 7 juni till söndag 20 juni. Röstberättigad är den medlem som betalt sin medlemsavgift senast 14 dagar innan omröstningen inleds och röstlängden fastställs den 23 maj.

För att kunna rösta i EasyVote behöver du bank-id. Om du inte har bank-id kan din arbetarekommun eller partidistriktet hjälpa till, hör av dig när omröstningen startat så hjälper vi till. Alla arbetarekommuner kommer finnas tillgängliga under ett antal timmar vid två tillfällen (tisdag 8 juni och torsdag 17 juni), dels för att kunna hjälpa den som inte får ordning på omröstningssystemet, dels för de som inte har bank-id. Vissa arbetarekommuner kommer att finnas tillgängliga vid fler tillfällen så håll utkik efter utskick från just din arbetarekommuns utskick.
Här ser du tid och plats för just din arbetarekommun

Har du frågor rörande ombudsvalet kontakta partidistriktet på
0303-102 50 eller goteborgsomradet@socialdemokraterna.se

Här är de som kandiderar och vill företräda dig på partikongressen.