Inspirationsdag kring internationell solidaritet

Partidistrikten i VGR bjuder in Internationella ledare och intresserade medlemmar till en internationell inspirationsdag. Du kommer att få möjlighet att nätverka, få tips och idéer kring internationellt samarbete samt diskutera internationell politik. Efter dagen kommer du att vara bekant både med partiets internationella strategi hur Olof Palme International Center arbetar. Förhoppningsvis får du även med dig tankar om hur du kan jobba vidare med internationella frågor på hemmaplan och kanske till och med starta ett internationellt projekt.

Program:

10.00-10.15 Välkomna och inledning. Internationella ledarna från PD i VGR.

10.15-11.00 ”Engagera dig och bli aktiv i ett solidaritetsprojekt”, Karina Cubilla, Medlemsorganisationsansvarig Olof Palme International Center

11.00-11.15 Paus och fika

11.15-12.15 ”Partiets nya internationella strategi och nedslag i S-partier i världen”, Johan Hassel, internationell

12.15-13.00 Lunch

13.00-13.50 ”Erfarenheter av att driva solidaritetsprojekt i Palestina, Eva-Marie Rasmusson, Göteborgs partidistrikt.

13.50-14.00 Paus och kaffepåfyllning

14.00-15.00 ”Solidaritet eller protektionism – hur ser framtidens utrikespolitik ut?” Kenneth G Forslund, Ordförande utrikesutskottet.

Målgrupp: Internationella ledare i arbetarekommunerna, men även medlemmar som är intresserade av internationella frågor.
Datum och tid: lördag den 29 februari 2020, kl 10-15
Plats: Socialdemokraterna Göteborgsområdet, Västra Strandgatan 2, Kungälv
Lunch: Under dagen serveras lunch, så meddela ev behov av specialkost.
Kostnad: ingen kostnad
Anmälan senast: 23 februari 2020