Vi söker ombudsman!

Vi arbetar aktivt med att utveckla vår organisation och våra metoder och vi söker nu dig som vill vara med och ta Socialdemokraterna i Göteborgsområdet in i framtiden som ombudsman med fokus på folkrörelse och kommunikation.

Vi söker nu en ombudsman som, tillsammans med de övriga ombudsmännen på expeditionen, är redo att ta Socialdemokraterna i Göteborgsområdet in i framtiden. Du blir en central och viktig del i arbetet med att både skapa morgondagens folkrörelse och stötta riksdagsgruppen kommunikativt. Till dina arbetsuppgifter hör dels att stärka den Socialdemokratiska folkrörelsen i vårt distrikt, genom att öka engagemanget i våra arbetarekommuner och hos våra medlemmar, metodutveckla inom modern folkrörelse och kampanj, samt stötta upp i politisk kommunikation för våra företrädare genom att hantera mediala kontakter och skriva politiska underlag.

Du är ansvarstagande, kreativ, driftig och redo att arbeta systematiskt för att den socialdemokratiska politiken ska synas och nå ut. Du är flexibel och strukturerad och kan både entusiasmera och få andra människor att växa. Du har dokumenterat god förmåga att kommunicera och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

I rekryteringen värdesätter vi tidigare erfarenhet av politiskt arbete och erfarenhet från arbete inom idéburna organisationer samt samverkan med olika delar inom arbetarrörelsen och med fackliga organisationer, men även helt andra erfarenheter kan vara av stort intresse så länge du delar arbetarrörelsens värderingar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenhet.

Vi söker dig som:

• har mycket god förmåga att arbeta självständigt och som är van att självständigt planera arbete såväl som uppföljning men även fungerar bra i grupp
  • har dokumenterat god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
  • är nyfiken på nya metoder och kan ta initiativ till metodutveckling
  • kan entusiasmera och skapa engagemang
  • har god web- och datorvana
  • delar arbetarrörelsens värderingar
  • har B-körkort och tillgång till bil

Placeringsort, tillträde, anställningsform

-Distriktsexpeditionen är belägen i Kungälv, men tjänsten innebär resor både inom och utanför distriktet.
-Sysselsättningsgrad 100 procent med oreglerad arbetstid.
-Tillträde omgående eller efter överenskommelse, med 6 månaders provanställning.
-Vi tillämpar kollektivavtal mellan Handels och KFO.

Ansökan och frågor

Maila CV, relevanta intyg och personligt brev till: ansokan.goteborgsomradet@socialdemokraterna.se senast den 24 januari 2021.
Frågor besvaras av försteombudsman Catrin Wikblad, 072-563 93 42 eller catrin.wikblad@socialdemokraterna.se