Socialdemokraterna i Göteborgsområdet söker försteombudsman

Socialdemokraterna i Göteborgsområdet är ett dynamiskt partidistrikt som består av elva arbetarekommuner runt Göteborg och som har både storstadens och landsbygdens utmaningar att hantera. Nu söker vi dig som är drivande och engagerad för att utveckla Socialdemokratin i Göteborgsområdet!

Dina värderingar finns i den demokratiska arbetarrörelsen. I rollen som lokal partisekreterare bidrar du till att utveckla partidistriktet som en modern folkrörelse. Du är en ledare som kan entusiasmera och få andra människor att växa. En stor del av arbetet innebär strategiskt stöd till våra elva arbetarekommuner runt Göteborg.

Du kommer arbeta nära de förtroendevalda och utveckla goda relationer till närstående fackförbund och organisationer. Du kommer även fungera som en länk mellan distriktet, arbetarekommunerna och partistyrelsens kansli samt i mångt och mycket vara länken till övriga distrikt i landet.

Som försteombudsman blir du chef på distriktsexpeditionen med både personal- och arbetsmiljöansvar. Att du har ett coachade ledarskap är en förutsättning.

Du ansvarar för att strategiskt planera och utveckla organisationen. Vi söker dig som både jobbar självständigt och är en god lagspelare. Du är både flexibel och strukturerad, har god organisatorisk kompetens och metodkunskap, lyhörd och bra på att se möjligheter. Du bör ha väl utvecklade kommunikativa kunskaper i både tal och skrift. Tjänsten innebär även ett budgetansvar och tillsammans med distriktets kassör ett ekonomiskt ansvar för distriktets ekonomi.

Arbetet innebär oreglerad arbetstid samt perioder med hög arbetsbelastning. Medlemskap i och god kännedom om det socialdemokratiska partiet är en förutsättning.

Vi kommer i rekryteringen fästa stor vikt vid tidigare erfarenhet av att ha arbetat som ombudsman eller liknande tjänst. Den personliga lämplighet är avgörande och vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenhet.

Vi söker dig som

• Brinner för att fortsätta stärka och utveckla partiet som folkrörelse i nära samverkan med arbetarekommunerna och distriktsstyrelsen

• Är en tydlig ledare med god förmåga att leda personal

• Kan entusiasmera och skapa engagemang

• Har förmågan att arbeta strategiskt och långsiktigt

• Kan uttrycka dig väl i tal och skrift

• Delar arbetarrörelsens värderingar och har god kunskap om vår organisation

• Har B-körkort

• Har grundläggande förståelse för ekonomi och personalfrågor

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Placeringsort är Kungälv, men tjänsten innebär resor både inom och utanför distriktet.
Vi tillämpar individuell lönesättning och målstyrd arbetstid. Som anställd omfattas du av kollektivavtal mellan Fremia – Handelsanställdas förbund.

Välkommen att maila CV samt personligt brev till ansokan.goteborgsomradet@socialdemokraterna.se snarast möjligt då vi tillämpar löpande urval, dock senast 16 oktober 2022

KONTAKTINFORMATION
Aylin Fazelian, ordförande Socialdemokraterna Göteborgsområdet 073- 943 47 50 alt. aylin.fazelian@riksdagen.se

Ewa Jansson, ombudsmannaföreningens ordförande 070-333 20 70 alt. ewa.jansson@socialdemokraterna.se