Socialdemokraterna i Göteborgsområdet söker valombudsman

Vi söker dig som kan arbeta självständigt och som tillsammans med övrig personal på distriktsexpeditionen vill vinna valet 2022. Tjänsten är en visstidsanställning till och med 30 september 2022, men med möjlighet till förlängning.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna handlar om att stärka folkrörelsearbetet och att ge praktiskt stöd till våra elva arbetarekommuner, belägna i kransen runt om Göteborg. Du kommer bland annat stödja arbetarekommunerna i användningen av våra digitala verktyg vilket innebär att vana att arbeta digitalt är önskvärd. Ett viktigt fokus är medlemsvärvning. I dina arbetsuppgifter ligger även ansvaret att planera och genomföra arbetsplatsbesök tillsammans med riksdagsgruppen, samt att stötta riksdagsgruppens arbete hemma i valkretsen. Framtagande av underlag och mediaarbete kan förekomma, samt övrigt förekommande arbetsuppgifter på distriktsexpeditionen.

Som person är du social och har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har god kunskap om partiets ideologi, organisation och inre arbete. Du ska ha ledaregenskaper och förmåga att samarbeta med och entusiasmera andra med ett pedagogiskt och konsultativt förhållningssätt. Praktisk erfarenhet av folkrörelsekampanj och digital kommunikation i sociala medier är önskvärd. Det är också en styrka om du har erfarenhet från att leda projekt och arbete i idéburna organisationer.

Du delar självklart socialdemokratins och arbetarrörelsens värderingar.

Om tjänsten:

• B-körkort och tillgång till bil är ett krav.
  • Tjänsten är heltid och arbetstiden är målstyrd. En del av arbetet sker på kvällar och helger tillsammans med våra ideellt arbetande medlemmar och förtroendevalda
  • Lönesättningen är individuell. Vi tillämpar kollektivavtal mellan Fremia – Handelsanställdas förbund.
  • Placeringsort är Kungälv. Arbetet kan innebära resor i distriktet och i landet.
  • Tillträde snarast, efter överenskommelse. Möjlighet till tillsvidareanställning efter valet.
  • Urval och intervjuer sker löpande.

Ansökan, med personligt brev och CV, mejlas till: ansokan.goteborgsomradet@socialdemokraterna.se. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Sänd därför gärna din ansökan så snabbt som möjligt, senast den 10 oktober.

Upplysningar om tjänsten lämnas av: Catrin Wikblad, försteombudsman Socialdemokraterna Göteborgsområdet, 072-563 93 42 eller epost catrin.wikblad@socialdemokraterna.se