Funktionsutbildning

Våra arbetarekommuner är basen i vårt folkrörelseparti och vi måste hela tiden utveckla och stärka de förtroendevalda i partiet. Utbildning ger kunskap och skapar trygghet i rollen som förtroendevald i partiorganisationen. Våra funktions-utbildningar riktar sig till dig som har uppdrag i din arbetarekommun eller S-förening (i mån av plats).

Funktionsutbildningarna genomförs samlat under ett veckoslut på Viskadalens folkhögskola. Vi blir många då detta är en gemensam satsning för hela S i VGR, vilket även ger möjlighet till att knyta kontakter med socialdemokrater från andra delar av regionen.

Vissa av passen genomförs gemensamt i storgrupp men större delen av helgen genomförs i de olika funktionerna. Du kommer dels att få kunskap och utveckling i ditt uppdrag i styrelsen, men även få möjlighet att utveckla hela styrelsearbetet och ditt ledarskap.

Vi anser även att det ska gå att kombinera politiska uppdra med familjelivet. Därför kommer vi att erbjuda barnverksamhet med hjälp av Unga Örnar för de som behöver ha barnen med sig. Ange antal barn och ålder på barnen vid anmälan.

De olika funktionerna (ange funktion vid anmälan):

• Ordförande
  • Kassör/revisor
  • Sekreterare
  • Facklig ledare
  • Studieorganisatör
  • Medlemsansvarig
  • Internationellt ansvarig
  • Ledamot/ersättare
  • Valberedare

Målgrupp
: Förtroendevalda med uppdrag inom arbetarekommunen (eller S-förening i mån av plats)